Ağır Ceza Mahkemesi

Üç kişilik heyet, 2 üye hakim ve 1 başkan ile yürütülmekte olan Ağır ceza mahkemesi süreci, suç kavramının üst sınırda olduğu ceza ehemmiyetine bağlı ilerlemektedir. Ağırlaştırılmış müebbet hapis, 10 yıldan fazla hapis ve müebbet hapis cezasının görüldüğü, ceza kanunun 5235 sayılı, 12. Maddesi gereğince işlenen suçların incelenmesini uygun görmektedir.

Ağır Ceza Mahkemesi Davaları

Ağır ceza mahkemesi, toplumun yaşama ve güvenli alan istismarlarının oluşturulduğu davalara bakmaktadır. Öldürme, kasten ağır yaralama, devlete ve kurumlara karşı büyük nitelikli dolandırıcılık suçlarını TCK 148. Maddeden başlayarak, TCK 339 maddeye kadar kapsamaktadır. Dava nedeni, davalı ve davacı kaydına göre delilerin toplanması ve suçun açığa çıkarılması, kabulü üzerinden mahkeme ilerlemektedir.

• Anayasayı ihlal suçları
  • Yasama organına karşı işlenen suçlar
  • Düşmanla işbirliği suçları
  • Silahlı örgüt kurma ve içinde bulunma
  • Silah sağlama ve bulundurma
  • Suç için anlaşma yapma
  • Siyasal veya askeri casusluk suçları
  • Devletin güvenliğine ve siyasal yararına ilişkin bilgi toplamak
  • Hükümete karşı suç
  • Yağma suçları
  • Nitelikli dolandırıcılık suçlar
  • İrtikap suçları
  • Hileli iflas suçları
  • Resmi belgelerde sahtecilik suçları

Ağır Ceza Mahkemesi Duruşma Süreci

Duruşma süreci, mahkemenin delil toplama, tanık ve dosya sırasına göre ilerlemesine göre değişiklik göstermektedir. Duruşma gününden itibaren dava kesin bir süreç içerisinde ilerleyeme ya da ilerlemesi için kesin bir tarih verilemez. Ancak Ağır ceza mahkemesi davaları 1 yıl sürecek şekilde, mahkemenin yasama ve yürütme organlarına bağlı olarak, delil ve tanık ifade, toplama yoğunluğu da göz önünde bulundurulur. Kişinin suçunun ispatı ve tutuklanması da mahkeme sürecinin ilerlemesine bağlıdır. 3 kişilik heyet üzerinden yürütülmekte olan mahkeme, savcı ile başlayacak bir duruşma sürecine tabi tutulmuş, TCK kanunlarına göre yasamanın ilerlemesi sağlanmıştır.

Ağır Ceza Mahkemesi İstinaf

Ağır ceza mahkemesinin verdiği kararın aleyhine olması durumunda, kişinin karar sonrası ilk 7 gün içerisinde istinaf dilekçesi verme hakkı bulunmaktadır. Mahkemenin verdiği kararın incelenmesi ve yeniden sürece tabii tutulması için hukuki uygulamalar arasında yer alır. Yasal sürecin içinde mahkemenin verdiği karara itiraz ederek, yeniden değerlendirilmeye alınması sağlanabilir. Bunun için ceza mahkemesi üzerinden istinaf dilekçesi verilmesi gerekmektedir.

Ağır Ceza Mahkemesi Savunma

Sanığın ağır ceza mahkemesi duruşma tarihinde mahkemede söyleyecekleri oldukça önemlidir. Bunun için ceza avukatına danışarak, ifade edeceği sözlü savunmanın yasal süreç hakkında bilgi alınarak yapılması gerekmektedir. Sorgu ve savuma sürecinde mahkemeye sunacağı dilekçe örneğini de avukatından alabilmektedir.

Ağır Ceza Mahkemesi Avukatı

Davalı ve davacının Türkiye Cumhuriyeti üzerinden avukat ile işbirliği yaparak, duruşma ve mahkeme sürecini yürütme hakkı bulunmaktadır. Ceza avukatı, müvekkilinin iyi bir şekilde yönlendirilmesi, yasalar ve hukuki düzenlemelerle ilgili bilgi edinmesini sağlamalıdır. Ön sorgu ve duruşma esnasında yapılacak olan bütün sözlü ifadelerin mahkeme sürecine etki edeceğinin bilincinde olması önemlidir.