Odunpazarı Boşanma Avukatı

Boşanma, eşler arasında anlaşmazlıktan doğan ve ayrılma kararı ile verilen hukuki bir olaydır. Anlaşmalı ya da çekişmeli olarak eşler boşanabilir. Boşanmak için ise hukuki süreç boşanma avukatı tarafından yürütülür. Avukatlık mesleğinde branşlaşma yoktur ancak genel anlamda boşanma davalarına bakan avukatlar halk arasında boşanma avukatı olarak tasvir edilmiştir. Eşler arasında ortaya çıkan sorunlar boşanmayı devamında getirebilir. Bu sorunlara ve sorunların nedenlerine bağlı olarak boşanma süreci belli olur. Kişiler boşanma sürecinde birçok zorluğun altına girebilir, çocuk varsa boşanma süreci uzayabilir. Şiddet veya aldatma varsa boşanma davaları çok çelişkili ve zor geçebilir ya da eşlerden bir taraf fazla hak talebinde bulunuyorsa davalar yıpratıcı olabilir. Odunpazarı boşanma avukatı, dava sürecini savunduğu taraf için yürütmektedir.

Eskişehir Boşanma Avukatı

Boşanma, aile mahkemesi tarafından görülür. Taraflar mahkemeye boşanma beyanında bulunarak avukatları ile dava sürecini yaşarlar. Dava süreci boyunca avukat tarafını savunur ve lehine olabilecek şekilde davayı yönlendirmeye çalışır. Eskişehir boşanma avukatı öncelikle eşlerin boşanma sebeplerini öğrenir ve dava sürecini ne şekilde yürütebileceğini değerlendirir. Eşler arasında boşanmak için herhangi bir sebep bulunmuyorsa avukat davayı almaz. Boşanma sebepleri; aldatma, eşler arasında şiddetli geçimsizlik, maddi anlaşmazlık, dış etkenler ile ortaya çıkan sorunlar, taraflardan birinin suç işlemesi ya da akli dengesini kaybetmesi, maddi veya manevi şiddet gibi sebepler olabilir. Boşanma sebebi dava süreci açısından çok önemlidir. Özellikle çekişmeli davalar sebebi dolayısıyla oldukça zorlu geçebilir. Anlaşmalı boşanmalarda ise hâkim eşler arasında barışma durumu olabileceğini düşünürse aile terapistine yönlendirebilir ya da ileri bir tarihte ikinci bir dava talep edebilir.

Odunpazarı Boşanma Avukatı

Eşlerin arasında yaşanan olumsuzluklar sonucunda oluşabilecek süreçte boşanma davasında her iki taraf için de avukat çok önemlidir. Odunpazarı boşanma avukatı işinde son derece iyidir ve başarılı dava süreçleri sahibidir. Boşanma davası sürecinde bazı aşamalar vardır; varsa çocuğun hangi tarafta kalacağı, mal paylaşımı gibi konular dava sürecinde görülür. Çocuklar yaşları ergin ise hangi tarafta kalacağını kendi seçebilir ancak çocuğa bakabilmek için durumu daha müsait olan taraf çocuğun kalması için uygun görülür. Dava sürecinde taraflar arasında mal paylaşımı konusunda sorun çıkarsa arabuluculuk sistemi devreye girebilir. Avukatlar taraflar arasında arabuluculuk sistemi kurmaya çalışabilir ve bu şekilde dava süreci kısalır boşanma kolaylaşır ayrıca boşanma davası yürütülürken mal paylaşımı için ayrı bir dava da açılabilmektedir. Eşler boşanmaya karar verdikten sonra avukat bularak boşanma sürecini başlatır. Daha sonra avukat boşanma sebebine bağlı olarak savunacağı taraf için çalışmalar yapar ve dava süreci tamamen başlar. Boşanmada taraflar birçok sorunla karşılaşabilir, herhangi bir sorun önlerine çıkabilir bu gibi durumlarda Eskişehir boşanma avukatı aracılığıyla dava sürecinde aksaklık yaşanmaz.