Koronavirüs Nedeni ile Kapatılan İşyerine Tazminat Davası Açmak

Koronavirüs tüm dünyayı etkisine alarak birçok tedbir uygulanması zorunluluğu getirmiştir. Günümüzde bu koronavirüs tedbirleri kapsamında alınan önlemler sebebi ile hem iş yerleri hem de işçiler mağdur olmaktadır. Salgın hastalığın yayılmasını önlemek için birçok işyeri kamu hizmeti tedbiri ile kapatılmaktadır. Peki bu kapatılan işyerine avukat desteğiyle tazminat davası açılabilir mi? Eğer gerekli şartlar oluştuysa koronavirüs nedeni ile kapatılan işyerine tazminat davası açılabilir. Bu davalar idare davalarıdır. İdare davalarının açılabilmesi için zarar verdiği söylenen idari bir işlem veya eylem bulunmalıdır.

İşyerinin kapatılması sırasında herhangi bir zarar meydana gelmesi ve illiyet bağı bulunması gereklidir. Meydana gelen zarar ile işlem arasında illiyet bağı bulunduğu takdirde idarenin sorumlu olduğu konular değerlendirilir. Bu sorumluluk kusurlu ve kusursuz sorumluluk olmak üzere ikiye ayrılır. Kusurlu sorumluluk, idari işlemin kötü işlenmesi veya geç işlenmesi gibi sorumluluğunu yerine getirememesi anlamına gelmektedir. Burada idari işlemi yapan kişi yüzünden meydana gelen bir zarar olmaktadır. Kusursuz sorumluluk ise idarenin işlem sırasında hiçbir sorumsuzluğu bulunmasa bile meydana gelen zarar anlamına gelmektedir. Burada idarenin hiçbir kusuru bulunmasa bile hakkaniyet ilkesince meydana gelen zarar karşılanmalıdır. Bir diğer dava açabilme maddesi de eşit fedakarlıktır. Kamu yararına yapılan bir eylemden zarar gören kişiler eşit derecede zarar görmelidir. Kimse diğerinden fazla fedakârlık yapmak zorunda olmamalıdır. Herhangi bir eşitsizlik var ise bu kamu hizmetinin düzgün yürütülmemesinden kaynaklanmaktadır.

Koronavirüs Nedeni İle Kapatılan İş Yeri Nasıl Dava Açabilir?

Koronavirüs nedeni ile kapatılan bir iş yeri diğer kapatılan iş yerleri ile eşit derece zarara uğramalı ve bu oluşan zarar karşılanmalıdır. Eğer ortada bir mücbir sebep var ise Eskişehir avukat aracılığı ile açtığınız tazminat davası reddedilebilir. Salgın bir mücbir sebeptir ancak koronavirüs nedeni ile kapatılan işyerlerinin mücbir sebep olup olmadığı bir tartışma konusudur. Çünkü alınan tedbirler bütün halkı kapsasa bile ekonomik açıdan belirli bir kesimi içine almaktadır. Bu yönüyle de eşit fedakârlık ilkesini çiğnemektedir. Tedbirler ile belirli ekonomik kesimler daha fazla fedakârlık göstermek zorunda kalmaktadır. Bu durumda mahkemeden farklı kararlar çıkabilmektedir. Kamu yararı için alınan tedbirlerden zarar gören kişiler kusursuz sorumluluk içerisine girip tazminat alabileceği gibi salgının mücbir bir sebep olduğu için tazminat davası reddedilebilmektedir.

Koronavirüs nedeniyle ile kapanan işyerine tazminat davası açmak için öncelikle avukat aracılığı ile oluşan zararın karşılanması adına dava açılabilmektedir. Bu davayı açmak için 60 gün süre vardır. Bu açılacak davada dilekçe Türk Ceza Kanunun gerekli maddelerine uygun olmak zorundadır. Hem dilekçenin uygun olması hem de belirtilen sürede her şeyin halledilebilmesi için Eskişehir avukat ile görüşülerek dava işlemlerinin yapılması daha güvenli olacaktır. Eğer aynı menfaat içinde olan kişiler varsa aynı dilekçeyle dava açabilirler. Belirtilen şartlara uygun olmayan koşullar var ise bu dava reddedilebilmektedir.