Suç İşleme ve Haysiyetsiz Hayat Sürme Nedeni ile Boşanmak

Suç işlemeye karşı boşanma davası açmak için eşin kendi eşine değil bir başka yani 3. Bir kişiye suç işlemesi gerekmektedir. Boşanma davası için bu önemli olmaktadır. Davanın seyrini değiştirmektedir. Eğer eş 3. kişiye karşı bir suç işlemiş ise dava açmak için beklemesine gerek yoktur. İstediği zaman boşanma davasını açabilmektedir. Bu davanın açılabilmesi için eşin küçük düşürücü nitelikte bir suç işlemesi gerekmektedir. Ve buna ek olarak evlilik temelinden sarsılmış olmalıdır. Boşanmak için bu şartlar gereklidir. Eşin işlediği suçlar küçük düşürücü, yüz kızartıcı ve ahlaki değerlere uymayan suçlar olmaktadır. Bu suçlara örnek olarak rüşvet, zimmet, dolandırıcılık, uyuşturucu ticareti, hırsızlık ve adam öldürme verilebilmektedir.

Suç İşleme Nedeni ile Dava Açmak İçin Şartlar ve Süre

Suç işleme boşanma davası açmak için bir nedendir ve bu neden Türk Medeni Kanunu’nun 163.maddesinde geçmektedir. Eğer eş ahlaki değerlere karşı ve yüz kızartıcı suçlar işlemiş ise, eş istediği zaman boşanma davasını açabilmektedir. Ve aynı zamanda boşanmak için eş diğer eş ile yaşamakta zorlanıyor ise bu davayı açabilmektedir. Fakat evlilikten önce de bu suçları işleyen ve bunu bilerek evlenen eş, eşine suç işleme nedeni ile boşanma davasını açamamaktadır. Bunun nedeni ise eşin evlenmeden önce bu durumu bildiği kabul edilir. Bu neden ile boşanma davası açmak için 2 ana şart bulunmaktadır. Bunlar küçük düşürücü suçların işlenmesi ve suçun evlilikten sonra işlenmesi şeklinde söylenebilmektedir. Bu boşanma davasını açmak için herhangi bir süre belirtilmemiştir. Eş istediği zaman şartları taşıması halinde avukat aracılığı ile bu davayı açma hakkına sahiptir.

Haysiyetsiz Yaşam Sürme Nedeni ile Boşanmak

Haysiyetsiz yaşam sürme nedeni ile boşanma davasının açılması özel bir boşanma nedeni olarak gösterilmektedir. Haysiyetsiz yaşam sürme kişiden kişiye göre değişebileceği için bu davayı açabilmek için eşin alkolik olması, başka evli biri ile evlilik olmadan aynı evde yaşaması, fuhuş işletmeciliği yapma ve uyuşturucu bağımlısı olma gibi durumlar, hiçbir topluma uygun hareketler olmadığı için bu davayı açabilir. Boşanma avukatı boşanmanın gerçekleşmesi için eşin hangi suçtan dolayı eşinden boşanmak istediğini öğrenir. Eşin haysiyetsiz yaşam sürme nedeni ile karşı taraftan boşanması ve davanın açılabilmesi için bazı şartlar bulunmaktadır. Bu şartlar hiçbir topluma uymayan ve ahlaki değerlere aykırı olan bu suçları işlemeyi alışkanlık haline getiren bir eş olması gereklidir. Bir kez bu suçu işlemek bu davayı açmak için yeterli görülmemektedir. Ve diğer bir şart ise evliliğin bu suçlar nedeni ile artık yaşanılamaz hale gelmiş olmasıdır. Bu şartlar karşılandığında karşı tarafa haysiyetsiz yaşam sürme nedeni ile boşanma davası açma hakkı vardır. Eskişehir avukat olarak bu şartların karşılanması davanın seyri için önemlidir.